A - Reisverslag uit Moskenes, Noorwegen van Albert en Patricia - WaarBenJij.nu A - Reisverslag uit Moskenes, Noorwegen van Albert en Patricia - WaarBenJij.nu

A

Blijf op de hoogte en volg Albert en Patricia

12 Augustus 2012 | Noorwegen, Moskenes

We worden redelijk vroeg wakker en genieten van de grotendeels blauwe lucht met schapenwolken. Heerlijk, eindelijk weer mooi weer. We draaien ons nog wat om, kletsen wat en besluiten dan om op te staan. Albert gaat als eerste uit de auto voor een plas. Hij komt binnen en waarschuwt dat er een enorme bui uit het dal komt zetten. Dus ik spring als een haas uit de auto, doe ook een plas en spring er snel weer in. De bui komt echter niet verder, blijft hangen in het dal. Een raar fenomeen. We ontbijten in de auto met een snelle boterham en besluiten dan op pad te gaan. We gaan onderweg wel ergens koffie maken. Al na een minuut of tien zien we iets wat op een uitkijktoren lijkt. We rijden er naar toe en verbazen ons enorm. Een glazen bouwwerk, schuifdeur met haakje en prachtig uitzicht over de zee. Als we dit gisteren hadden geweten…. We zitten er heerlijk uit de luwte dus drinken er een bakkie en maken een thermoskan heet water voor onderweg. Dan gaan we weer op pad. Na weer 5 minuten een bord met “naturreservat”. Toch even lezen. We zijn blijkbaar in een bijzonder gebied. Het gaat over het volgende reservaat, vooral gericht op vogels. Afijn, weten we ook weer. Op weg naar Svolvaer. De omgeving blijft boeien. Het weer wisselt van bijna zon naar toch weer regen. Mooi weer is het in elk geval niet echt. Toch hebben we het gevoel veel van de Lofoten te zien. In Svolvaer op zoek naar de TI. Gesloten. Nog even rondkijken en maar verder. We gaan naar het Lofotr Vikingmuseum in Borg. Schijnt een mooi museum te zijn en nu is het vikingfestival gaande. Het is inderdaad zeer de moeite waard. Prachtig vikingschip waar je op kunt varen vandaag. Verhalenverteller Donderelf (uit Nederland), mooi concert en een jongleeract vol grappen. Verder veel eten, drinken en souvenirs. De echte liefhebbers kunnen hun verzameling aanvullen. Wij lopen langs de attributen en gaan weer weg van het terrein. Nog met een audiotour door het museum; weer heeeeel veel informatie en dan naar buiten. Het regent nu volop. Wat een mazzel hebben wij gehad op het festivalterrein. Toen was het uren droog!
Wat gaan we doen? Camping? We besluiten richting Å (’s werelds kortste plaatsnaam) te rijden en wie weet wordt het weer beter. Even droog om te koken en verder hebben we niets nodig. Langs een begraafplaats voor water en klaar is Klara.
In Å houdt de weg op. Op verschillende plaatsen komen we bordjes tegen dat we niet mogen kamperen. Dus uiteindelijk zijn we aan het eind van Å. Daar wandelen we nog wat over de rotsen en zien dat mensen er met hun tentje wel kunnen en mogen kamperen. Beetje jaloers, maar niet op de kou, gaan we terug naar de auto. Op de heenweg hebben we een parkeerplaats gezien waar nog een camper stond. Wanneer we voor die tijd niets anders treffen gaan we daar ook overnachten. En zo zitten we nu op die parkeerplaats. Hebben potje gekookt en zitten nu binnen aan de koffie (21.20 uur). De bewolking hangt nog steeds laag, maar het is hier in elk geval al uren droog. We kijken uit over de Vestfjorden.

• 14 Augustus 2012 - 15:01

Lieve Albert en Patries,

Lezen nog steeds jullie blog iedere keer! Het internet is hier slecht, langzaam en vaak geen ontvangst dus is het niet altijd up to date wat we lezen..
    Verder geen facebook en twitter dus zijn we aangewezen op de berichten op onze blog :)

`Werel van verschil tussen jullie belevenissen en de onze, wel grappig naast elkaar te lezen!
    Vandaag was hier de eerste koelere dag, bewolkt een beetje regen en uitstekend voor onze trip naar de Zoo! Vanavond zelfs koud buiten, had best een jas aangekund :)

Veel liefs en geniet nog!!