Camping zoeken - Reisverslag uit Chilliwack, Canada van Albert en Patricia - WaarBenJij.nu Camping zoeken - Reisverslag uit Chilliwack, Canada van Albert en Patricia - WaarBenJij.nu

Camping zoeken

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert en Patricia

07 Augustus 2014 | Canada, Chilliwack

Vandaag staat in het teken van het zoeken van een overnachtingsplaats. We proberen het vijftig kilometer buiten Whistler in Squamish. Wat we verwachtten komt uit. Het is overal vol. Dit weekend is er een muziekfestival dat ongeveer 40.000 bezoekers trekt. Sportvelden staan vol tentjes, hotels zijn volgeboekt en campings stromen over. In de wijde omgeving van dit stadje is geen plek meer vrij. Op de camping horen we dat de overflow om zes uur vanavond open gaat. Dan mogen we voor dertig dollar met onze camper op het parkeerterrein van de dagrecreatie staan. Nu moeten we wegwezen. Ook overdag mogen we er niet alvast onze camper neerzetten. Een parkwachter prijst ons het verderop gelegen Porteau Cove aan. Daar krijgen we echter hetzelfde verhaal, met dit verschil dat we op het parkeerterrein van de dagrecreatie kunnen staan. Een winderige pier waar niets te beleven is. We overleggen uitvoerig wat de volgende stap zal zijn, want in deze regio kunnen we zonder reservering dus nergens terecht.
Ons nieuwe reisdoel wordt Chilliwack, even ten oosten van Vancouver en ruim twee uur verder. Op weg daarheen doen we een aantal Tourist Informations aan en overal krijgen we het zelfde te horen. Net is druk en vol. Op de camping van Chilliwack Lake maken we de meeste kans op een overnachtingsplaats. Het is al vier uur geweest als we de Chilliwack Lake Road opdraaien. Nog 46 kilometer te gaan op deze doodlopende weg. Als er geen plaats is... Plotseling zien we een groen bord met een campingsymbool. Deze staat niet op de kaart en is maar ruim tien kilometer van de stad vandaan. We vragen of dit een plek is waar we kunnen overnachten. En dat is het! Voor slechts 13 dollar per nacht kunnen we hier staan. De voorzieningen zijn minimaal: enkel latrines en geen vers water. Toch vinden we dit een prima plek om drie dagen te staan. In het dorp is aanstaande zaterdag een feest dat de moeite waard lijkt om te bezoeken en er zijn volop wandelmogelijkheden.
's Avonds maken we kennis met een ander stel kampeerders, Tom, zijn vrouw (oma) en kleindochter Jill. We drinken koffie bij hen.
Opmerkelijk is zijn manier om contact met ons te leggen. Hij komt naar ons toe - we zitten aan onze avondkoffie - en vraagt wat het huren van de camper kost. Amerikanen zijn niet zo terughoudend met het gespreksonderwerp geld als Europeanen.