Paar dagen in Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Albert en Patricia - WaarBenJij.nu Paar dagen in Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Albert en Patricia - WaarBenJij.nu

Paar dagen in Whistler

Door: Lucie

Blijf op de hoogte en volg Albert en Patricia

06 Augustus 2014 | Canada, Whistler

We zitten in Whistler in het huis van Peter. Zij zijn gisteravond naar huis gegaan, maar wij mochten nog wel een paar dagen hier blijven. Morgenvroeg gaan we verder richting Vancouver voor de laatste dagen.
Nadat we zondagmiddag bij Jannes geweest waren en daar thee hebben gedronken, zijn we die avond in Savona op een camping neergestreken. Naast ons stonden mensen met een heel grote trailer, die komt dan op een pick-up te hangen een gevaarte van 13-14 meter, onvoorstelbaar!!! Daar kwamen we mee aan de praat en hebben heel gezellig met hun een borrel gedronken, leuk om dingen uit te wisselen.
De volgende morgen mailadressen uitgewisseld en op weg gegaan naar Whistler. Het was weer een prachtige tocht met een rivier langs de weg die soms heel diep door een kloof z'n weg had gevonden en prachtige uitzichten opleverde. Verder weer hoge rotse met sneeuw en watervallen Ogen tekort dus. In Whistler wachtten Peter, Kathy en de kinderen en ook Anne ons op. Na wat bijgepraat te hebben gingen we die avond uit eten. Na afloop liepen we nog even door de stad waar het erg druk was en waar we nog een ijsje moesten eten.
De dag erna gingen we met het hele stel naar boven, eerst met een gondel en daarna moesten we overstappen in een andere en gingen van peak to peak, dat wil zeggen dat we aan een kabel hingen die over een lengte van 4,4 km over een dal van de ene berg naar de andere ging. Prachtige uitzichten, allemaal witte toppen, een mooie blauwe lucht en zon, zon, zon. De rest heeft daar een eind gewandeld en Paul en ik hebben ondertussen wat rondgekeken en koffie gedronken. Toen het hele spul weer beneden was, hebben we met elkaar daar nog wat gegeten en zijn we weer afgedaald naar de bewoonde wereld. Een prachtige dag!!
De familie is daarna vertrokken, want Peter moest werken vandaag. Wij zijn op ons dooie gemakkie opgestaan vanmorgen, hebben wat in de camper geredderd en vanmiddag zijn de dames wezen shoppen. Nou ja shoppen? Alles is erg duur hier. Morgen rijden we richting Vancouver en kijken we wel wat we de laatste dagen nog gaan doen.

• 07 Augustus 2014 - 07:05

Florina Blokland:

Als een boek, zo leest jullie reisverslag. En een boek moet je pakken en rustig gaan zitten. En dat ontbrak er de laatste dagen aan. Maar ik ga bijlezen hoor, ik beloof het. Dichtbij, nou ja, 120 km dan, vanaf Vancouver. Een paar dagen nog, geniet ervan. En doe lekker rustig, na zoveel reizen, ontmoetingen en indrukken.
    Fijne dag!

• 08 Augustus 2014 - 16:36

Aaldert & Truus:

Veel plezier nog deze laatste dagen, zo vliegt de tijd toch voorbij, over een paar dagen is het weer: Ready for take off?! Prettige reis, we horen wel als jullie er weer zijn. Groeten A & T

• 08 Augustus 2014 - 16:51

Rieks Engretha:

De laatste dagen lekker nog even relaxt wat dingen doen en voorbereiden op de terug reis.Wij wensen jullie in ieder geval wel al een goedje terugreis naar Nederland toe.Wij horen wel wanneer jullie weer thuis zijn.Groetjes vanuit nog steeds een zomers Assen en geen regen, erg droog.

• 08 Augustus 2014 - 22:01

S.oosterhof3@kpnplanet.nl:

Nog even lekker genieten van de laatste dagen in Canada. Wij wensen jullie een heel goede thuisreis. Wij hebben genoten van jullie mooie verhalen,en hopen later mooie foto's te zien. Groeten van Sander en Jantje.

• 09 Augustus 2014 - 00:22

Henk En Rinske:

Ja, jongens (en meisjes natuurlijk! ) het zit er bijna op.We denken nu ook al in groot-groter-grootst... Grote cola's, grote dalen , grote bergen, grote trailers, grote watervallen ,grote dieren (o.a.beren),grote vergezichten.. Kortom : grote belevenissen !! Maar wat geweldig om mee te maken he. Het zal een onuitwisbare indruk bij jullie achter laten. Wat mooi dat jullie dit zo samen hebben beleefd. Fijne thuisreis, en dan eerst even bijkomen! Uitrusten van de vakantie noemen ze zoiets (toch?!). hartelijke groet, Henk en Rinske