Kamloops - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Albert en Patricia - WaarBenJij.nu Kamloops - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Albert en Patricia - WaarBenJij.nu

Kamloops

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert en Patricia

03 Augustus 2014 | Canada, Kamloops

Voordat we weggaan, gaan we met Ally naar de paarden. Ze neemt zadels mee en misschien kan Ank een kort ritje maken. Ze belooft niets, want ze heeft dit jaar nog maar twee keer op de paarden gereden. Bovendien zijn de vier paarden erg aan elkaar gehecht. Ze vertonen kuddegedrag, wat hun bescherming is tegen aanvallen van roofdieren. In deze omgeving leven onder andere beren en cougars. Ally kan nooit alleen rijden, want dan breken de andere paarden uit om zich bij de kudde te voegen.
We nemen afscheid van de bewoners van Singing Lands en rijden we met de camper achter Ally aan naar de paardenwerk, een paar honderd meter verderop. Twee paarden worden uit de wei gehaald. Onze Duitse buurvrouw en Ank borstelen de paarden. Ze lijken op hun gemak te raken, de andere twee paarden staan onrustig aan de weidekant van het hek. Uiteindelijk durft Ally het niet aan om Ank te laten rijden. Ze weet niet of de paarden zo rustig blijven. We begrijpen dat.

Nu we eenmaal weten hoe lang de gravelweg is valt de terugreis relatief mee. Natuurlijk zijn er de kuilen, stenen en takken. Eenmaal op de doorgaande weg waarderen we het asfalt aanmerkelijk meer dan voorheen. Asfalt is niet vanzelfsprekend.
We rijden naar Kamloops om Jannes, een neef van Lucie te bezoeken. Zijn huidige partner blijkt een begenadigd kunstenares te zijn. Het hele huis hangt vol mooie, kleurrijke schilderijen. We krijgen een uitgebreide rondleiding door het huis dat is ingericht als een galerie. In de benedenverdieping heeft ze een atelier ingericht. Daar krijgen we gedetailleerd uitgelegd welke technieken ze gebruikt om haar driedimensionale schilderen van acryl op linnen te maken.
Terwijl Paul en Lucie bijkletsen gaan Ank, Patricia en ik bij de plaatselijke Tourist Information op onderzoek uit naar een kampeerplaatsen voor deze nacht. Onze keuze valt op een camping van de provinciale parken, zo'n 40 kilometer verder, op de route naar Whistler, ons reisdoel voor morgen.

Helaas is het niet een mooi park, maar een verzameling staanplaatsen langs het water. Ach, voor een nachtje vermaken we ons wel. Na enig zoeken vinden we een plekje naast een joekel van een trailer, zo'n oplegger achter een pick-up. Onze buren zijn Canadezen. Die avond maken we nader kennis met ze. We mogen hun trailer van binnen bewonderen. Wat een enorme ruimte heb je dan tot je beschikking, vooral door de slide-outsourcen, of zoals zij ze noemen: de pop-outs. In de woonkamer met open keuken kun je dansen. De tweede slide-outs hoort bij de master bedroom, die een complete boxspring en garderobekast herbergt. Er zijn in totaal zes slaapplaatsen in stapelbedden, voldoende voor de kleinkinderen. Dit heeft niets meer met kamperen te maken en dat geven ze ook toe.
We kletsen verder onder het genot van de door hen aangeboden drankjes. Hij is een gepensioneerde schooldirecteur die zich tegenwoordig vooral met het coaching van ijshockeyjeugd bezighoudt en zij heeft een eigen kinderopvang. Ze hebben drie kinderen en inmiddels zes kleinkinderen.

• 06 Augustus 2014 - 11:37

Rieks En Gretha:

Hoi, zo de tijd schiet op, jullie kunnen denk tot nu terug kijken op mooie weken? Het is hier nog steeds volop zomer, weinig tot geen regen. Nog even genieten en nog wat andere familie leden ontmoeten. Groetjes .